Monday, October 26, 2009

salamku untukmu...

assalamualaikum.....salam sejahtera ke atas kamu...
salam,askum,akum,aslmkm.....kita seringkali mendapat salam dalam bentuk itu dalam mesej,e-mail,masa ym,ketika chat dengan kawan-kawan,..malah ada sesetengah daripada kita turut menggunakannya sebagai singkatan untuk salam.Bagi aku,aku lebih gemar menulis salam itu dalam ayat penuh...(assalamualaikum)...mungkin ada yang mengatakan aku agak 'skema' tapi aku punya pendapat sendiri.seperti yang kita tahu salam itu adalah doa...jadi kenapa mesti doa itu di singkatkan?dalam islam niat itu cukup dititikberatkan jadi mungkin dengan menulis singkatan begitu pun orang lain sudah faham maksudnya iaiu si penghantar mesej memberi salam kepadanya.tapi bagi aku kalau nak menaip salam penuh pun malas ikhlas ke tu?ikhlas ke kita mendoakan kesejahteraan orang itu?jadi,tulis dalam ayat penuh (assalamualaikum..)lebih jelas dan nyata maksudnya....any comment..???
bebelanku ini adalah peringatan untuk aku dan untuk sesiapa sahaja yang sudi membaca blog ku ini.ini pendapat aku dan tidak semestinya betul kerana aku juga insan biasa...kepada sesiapa yang ingin berkongsi pendapat sila beri komen anda....assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment