Saturday, February 19, 2011

PERKARA ANEH BERLAKU....

Assalamualaikum,
Ingin ku kongsikan perkara aneh yang berlaku pada diriku hari ini.Perkara yang cukup menginsafkan dan menyedarkan aku.Ku rasakan ia bukan mimpi kerana aku benar2 mengalaminya.
Petang ini aku tidur dalam keadaan penat yang amat sangat setelah pulang daripada shopping di dua tempat shopping kompleks.Memang shopping sakan.Cuaca pula sangat panas hingga menyebabkan kepalaku sakit.Sampai di bilik memang aku target untuk tidur melepaskan penat.
Waktu aku tidur tidak lah terlalu lama(bagi aku),agak2 dalam sejam lebih tetapi memang melepasi waktu asar.Sebab penat sangat so aku tersedar lambat.Tapi apa yang anehnya bila aku sedar aku tak boleh bangun.Aku seakan2 tak bernafas.Aku rasakan seolah2 roh aku nak keluar dari badanku.Aku menangis.Tetapi jasadku seolah2 kaku.Aku tak boleh bergerak.Tiba2 aku teringat Al-Quran ku didalam beg.Tadi sebelum keluar shopping aku bawa Al-Quran sekali,kalau nak mati pun sekurang2nya biarlah ada Al-Quran bersamaku(Desis hatiku).Aku menjerit.Tiba2 sahaja kurasakan aku masih kurang lagi membaca dan mengamalkan Al-Quran.Aku memohon Ya ALLAH kau terimalah pembacaan Al-Quranku selama ini,Dah la sikit dan ada kurangnya.Jasadku seolah2 masih lagi kaku.Aku mendengar orang2 disekelilingku bercakap tetapi aku tak boleh nak bagi respon.Aku mengucap dan redha andai sudah tiba waktuku untuk pergi menemuiNYA.Aku menangis lagi.Aku cuba untuk mengucap kerana aku teringat hadis Rasulullah S.A.W orang yang sempat mengucap sebelum meninggal dunia,dengan izin ALLAH akan masuk syurga.Tiba2 saja aku boleh bernafas.Aku menarik nafasku sedalam2nya.Lega.Masih boleh lagi aku memperbaiki amalku.Ya ALLAH kau ampunilah segala dosa2ku dan dosa2 kedua ibu bapaku.Berilah kami petunjuk-MU YA ALLAH.Aku tak mahu mati dalam keadaan aku berdosa kepadaMU....

dariku:...Kematian boleh berlaku pada bila2 masa sahaja,dimana,bila dan bagaimana hanya DIA yang MAHA MENGETAHUI...semoga kematian kita adalah setelah semua dosa2 kita diampunkan,DIA MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG...



1 comment: