Saturday, December 18, 2010

Ya ALLAH..luruskanlah Hatiku....




Ya Allah...dengan berkat NabiMU..
dan berkat guruku...
luruskanlah hatiku...
agar agama ku lurus...
betulkanlah hatiku..
agar ku ikhlas selalu
tetapkanlah hatiku..
agarku tak tergugat dengan ujian yang menimpa..

Ya ALLAH...Tuhan yang mencipta hati..
bersihkanlah hatiku..
agar mazmumah ku tidak merosakkan
agamaku dan juga tidak merosakkan kehidupan orang lain...
wahai Tuhan yang membolak-balikkan hati...
kuatkanlah hatiku...agar keyakinanku tak berubah..
supaya aku sentiasa tabah..

Tuhan... engkau rasakanlah hatiku..
sentiasa bersamamu..
supaya aku rasa...
ada kawan melindungku..
agar aku tak rasa sepi didalam hidupku..
aku merasa malu melanggar perintah..
dan aku sentiasa siap siaga menunaikan suruhanMU..


Ya Allah..tuhan yang menjaga hatiku..
baikilah hatiku...
agar seluruh hidupku menjadi baik....
supaya tidak khianat dan hasad dan tidak berdendam sesama manusia...
Tuhan limpahkanlah kedalam hatiku ilmu dan hikmah...
hingga aku dapat menyuluh hati dan menyuluh kehidupanku..
supaya lahir batinku bersyariat...
agar lahir batinku menjadi taat..
Tuhan aku harap engkau kabulkanlah doa ku ini...
AMINN....

No comments:

Post a Comment