Saturday, August 7, 2010

SAAT TERAKHIRKU.....

Ya Tuhanku....
saat terakhirku ini....aku masih lagi tidak mampu bersungguh-sungguh dalam ibadahku...
sentiasa lalai mengikuti perintahMU...
masih leka dan sentiasa alpa....
aku masih lagi pentingkan dunia...

Ya Tuhanku...
saat terakhirku ini....sakit yang kau beri kepada ku....
tidak mampu menyedarkan aku....
saat aku sakit,aku ingat padaMU..dan
saat aku sihat,aku kembali kepada duniaku...

Ya Tuhanku....
saat terakhirku ini...ingatan demi ingatan kau tunjuk padaku...
dugaan demi dugaan kau beri padaku...
itu semua kerana kasih MU....
namun,aku menganggap ia bebanan...
aku x reda....YA ALLAH!!!...hinanya aku....
aku bersangka buruk terhadapMU...
ampunilah aku....disaat terakhirku ini...

Ya Tuhanku....
kali ini jantungku berdegup lemah....
nafasku sesak...mataku kabur..
ku pandang sekelilingku....kalau ini benar2 saat terakhirku...
aku bakal meninggalkan semua yang aku miliki didunia ini...
keluargaku..sahabat...kerjaya...harta...
teringat semua dosa2ku...
tetapi itu semua tidak penting lagi!!!
yang penting adalah PENGAMPUNAN-MU YA ALLAH...AMPUNKAN AKU YA ALLAH!!!>>

aku menangis Ya ALLAH...
aku takut......
aku insaf...
aku berdoa...janganlah kau tarik nyawaku dalam keadaan begini...
aku mahu jadi hambaMU yang solehah dahulu..
aku mohon agar KAU AMPUNILAH segala dosa2 ku...
aku mahu mati dalam iman...

aku xtau sama ada ini benar2 saat terakhirku....
bagiku...setiap detik adalah saat terakhirku..
kerana Engkau berkuasa menentukan hidup dan matiku...
bilakah aku akan menemuiMU YA ALLAH...??

Ya Tuhanku...
kini baru aku sedar..betapa kecilnya diriku disisiMU...
aku mohon...berilah aku secebis rasa keinsafan,sebagai penguat jalanku menuju redhaMU...jika ini saat terakhirku....

No comments:

Post a Comment